fbpx
duminică, aprilie 28, 2024
spot_img

UPDATE ADI Deșeuri susține că Rosal are din nou garanție la contract. DOCUMENT – Rosal a rămas fără garanția de bună execuție în contractul cu ADI Deșeuri, ceea ce duce, în mod normal, la reziliere

Citește Și

- Reclamă -

UPDATE

Potrivit unui răspuns dat de ADI Deșeuri redacției noastre, operatorul Rosal le-a comunicat că a fost o neînțelegere și că Scrisoarea de Garanție de la societatea WIZ COVER IFN este valabilă.

- Reclamă -

În același răspuns, ADI Deșeuri spune că și WIZ COVER IFN a transmis o adresă prin care certifică acest lucru. Însă, Asociația nu ne-a comunicat nici data când a fost primită această adresă, nici numărul de înregistrare. Asta deși, în același răspuns, ne-a comunicat astfel de informații cu privire la adresa inițială prin care erau informați că garanția nu mai este instituită.

Potrivit unor surse din cadrul ADI Deșeuri cu care au discutat reporterii noștri, în realitate până la ora actuală nu a fost primită/ înregistrată o astfel de adresă, ci a existat doar o convorbire telefonică recentă, în cadrul căreia reprezentanți ai IFN-ului au confirmat valabilitatea Scrisorii de Garanție.

Dar chiar și așa, cert este că zile întregi Rosal nu a avut instituită această garanție de execuție în cadrul contractului cu ADI Deșeuri și, potrivit acelorași surse, ”s-a tras de timp” pentru ca Rosal să găsească o soluție și să nu-i fie reziliat contractul.

- Reclamă -

ȘTIREA INIȚIALĂ

Operatorul de salubritate Rosal, care ridică deșeurile din aproximativ 80 de localități din Prahova, a rămas, cel puțin pentru o perioadă, fără garanția de bună execuție a contractului cu ADI Deșeuri, ceea ce ar trebui să ducă, în mod normal, la rezilierea de drept a înțelegerii. Conducerea asociației de dezvoltare tace mâlc! În același timp, reprezentanții companiei susțin că ar fi fost vorba doar de o neînțelegere.

Potrivit unui document intrat în posesia redacției, Rosal ar fi rămas, încă de la începutul lunii, fără garanția de bună execuție.

Conform legislației din domeniul achizițiilor publice, autoritățile contractante le solicită societăților cu care au contracte să depună, după finalizarea licitațiilor, o garanție de bună execuție. Indiferent că e vorba de plata unei sume de bani sau de prezentarea unei scrisori de garanție bancară, banii respectivi rămân, pe toată durata contractului, la dispoziția autorității publice, iar aceasta se poate folosi de ei în cazul în care apar probleme majore în derularea contractului. Dacă nu e cazul, atunci îi returnează la finalul înțelegerii.

- Reclamă -

La nivelul ADI Deșeuri, unde Rosal are contracte pentru două sectoare, totalizând circa 80 de localități din Prahova, garanția de bună execuție se ridică, potrivit unor surse, la nivelul a aproape două milioane de euro. Operatorul a ales să prezinte o scrisoare de garanție bancară. Vorbim de un soi de asigurare, în care un terț s-a angajat să garanteze pentru operator în relația cu ADI-ul, contra unor rate pe care societatea de salubritate le plătește periodic. Sau, mai corect spus, ar trebui să le plătească. Pentru că se pare că n-a mai plătit.

Așa s-a ajuns ca, la începutul acestei luni, respectivul asigurator să rupă înțelegerea! Pe 2 octombrie 2023, firma de asigurare, cu sediul în Sectorul 1 din Capitală, a trimis o notificare către ADI Deșeuri, în care anunță anularea scrisorii de garanție pe care o eliberase pentru Rosal în luna februarie a acestui an. În notificare se arată faptul că măsura a fost luată pentru că operatorul de salubritate nu și-a plătit la timp ratele către asigurator.

Rămânerea fără garanție, motiv de reziliere

Conform contractului, dacă garanția de bună execuție e retrasă sau expiră, indiferent de motive, contractul trebuie reziliat. Operatorul are la dispoziție un termen de 15 zile pentru remedierea unor eventuale probleme de acest gen.

Deși notificarea a fost transmisă către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pe 2 octombrie, conducerea ADI încă nu a anunțat public nicio măsură. Mai mult, directorul ADI Deșeuri, Cristian Ganea, a reușit până acum să evite toate întrebările noastre legate de această situație, explicând de fiecare dată, de câteva zile încoace, că este ocupat și că va reveni cu informații în curând. În speranța că la un moment dat va scăpa din seria aproape interminabilă de ședințe, i-am transmis și o solicitare scrisă în baza Legii privind accesul liber la informații publice.

Totodată, conducerea Consiliului Județean Prahova, care asigură președinția asociației, susține că nu a primit nicio informație nici de la ADI, nici de la terți. „La nivelul Consiliul Județean, nu am primit nicio notificare din partea vreunei societăți de asigurare și nici nu am văzut nicio informare din partea ADI Deșeuri cu privire la situația garanției de bună execuție”, ne-a răspuns vicepreședintele Consiliului Județean Prahova, Dumitru Tudone.

VIDEO – Primarul Ploieștiului, mandatat de Consiliul Local să voteze din nou pentru rezilierea contractului Rosal

Contactat pentru un punct de vedere, directorul Rosal Ploiești, Cătălin Ioniță, a susținut că nu există probleme legate de contractul cu ADI Deșeuri: „Există garanția făcută. În momentul acesta, avem asigurare”.

Conform contractului cu operatorul, rămânerea fără garanția de bună execuție duce la rezilierea înțelegerii. Într-o astfel de situație, operatorul e nevoit să vină urgent cu o altă garanție, fie că pune la dispoziția asociației suma necesară, fie că prezintă o nouă asigurare. Cunoscând problemele cu plățile și istoricul acestei societăți, ambele variante par puțin probabile și chiar dacă problema se rezolvă pe moment, nu e exclus ca ea să apară din nou cât de curând.

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

VIDEO Bărbat lovit de mașină în Ploiești

Un bărbat a fost lovit de o mașină în timp ce traversa o stradă din Ploiești.Accidentul s-a produs în...
Sari la conținut