fbpx
vineri, aprilie 26, 2024
spot_img

Peste 500 de incendii stinse și peste 200 de oameni salvați de pompieri anul trecut

Citește Și

- Reclamă -

Conform atribuţiilor legale din competenţă, în urma solicitărilor primite, structurile specializate pentru intervenţie din cadrul inspectoratului au participat în 14.476 situaţii de urgență, dintre care 9772 au fost acţiuni SMURD şi 4704 alte situaţii de urgenţă, în creştere faţă de anul 2016 cu 2,79%, respectiv 394 intervenţii.

În anul 2017 echipajele specializate din cadrul structurilor de intervenţie ale inspectoratului au participat la un număr de 4704 acţiuni pentru limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale situaţiilor de urgenţă cauzate de incendii, arderi necontrolate, alunecări de teren, inundaţii, asanări şi distrugeri de muniţie, salvări de persoane şi animale, etc. în creştere faţă de anul 2016 cu 7,66%, respectiv 335 intervenţii.

- Reclamă -

Pentru cele 4704 situaţii de urgenţă la care s-a acţionat în anul 2017 echipajele specializate din cadrul structurilor de intervenţie au înregistrat un timp mediu de răspuns de 11,31 minute şi un timp mediu de intervenţie de 84,54 minute.

Pe timpul acţiunilor de intervenţie au fost salvate 208 persoane (176 adulţi şi 32 copii) şi bunuri în valoare de peste 26.6 milioane euro.

În perioada analizată echipajele specializate pentru intervenţie din cadrul structurilor de intervenţie au acţionat pentru localizarea, lichidarea şi înlăturarea efectelor negative a 547 incendii, în creştere faţă de anul 2016 cu 4,58%, respectiv 24 evenimente.

- Reclamă -

Pentru gestionarea eficientă a incendiilor produse în anul 2017 inspectoratul a acţionat cu 914 autospeciale de lucru cu apă şi spumă, 148 autospeciale de capacitate medie, 2 autospeciale cu praf şi azot, 9 autospeciale pentru salvare de la înălţime, 2 autospeciale cu fum, gaze şi iluminare, 2 motopompe, 16 alte tipuri de autospeciale, 155 ofiţeri, 6 maiştrii militari şi 5332 subofiţeri. Alte forţe: 191 SVSU/SPSU, 861 poliţie, 91 jandarmi.

În anul 2017 la nivelul unităţii administrativ-teritoriale a judeţului Prahova s-au înregistrat 552 arderi necontrolate, în general la vegetaţia uscată pe terenurile aflate în administrarea consiliilor locale, o creştere de 11,51% faţă de anul 2016, respectiv 57 evenimente.

Arderile necontrolate de vegetaţie uscată produse în anul 2017 au afectat o suprafaţă de 566,20 hectare de teren.

În anul 2017 structurile de intervenţie din cadrul ISUJ Prahova au acţionat pentru limitarea şi înlăturarea efectelor negative ale inundaţiilor în 39 situaţii în scădere faţă de anul 2016 cu 64,86%, respectiv 72 intervenţii.

- Reclamă -

Echipajele specializate din cadrul structurilor de intervenţie, încadrate pe autospecialele de descarcerare şi ambulanţele tip B2 au participat în anul 2017 la 9772 acţiuni pentru acordarea primului ajutor medical de urgenţă, descarcerare, asistenţă persoane, salvări de animale şi alte intervenţii, în creştere faţă de anul 2016 cu 0,60%, respectiv 59 intervenţii.

Din numărul total de intervenţii la care structurile SMURD au participat, 8168 au fost acţiuni pentru acordarea primului ajutor medical calificat de urgenţă, reprezentând 83,58% din numărul total de intervenţii SMURD.

Pe timpul acţiunilor de intervenţie echipajele paramedicale încadrate pe ambulanţele tip B2 din dotarea S.M.U.R.D. Prahova au acordat primul ajutor medical de urgenţă unui număr de 9016 persoane (8008 adulţi şi 1008 minori), dintre care 6729 au fost transportaţi la Unitatea de Primiri Urgenţe Ploieşti, Centrele de Primiri Urgenţe Câmpina şi Sinaia sau alte unităţi medicale, 359 au fost predaţi la echipaje ale S.A.J., iar 1863 au rămas la domiciliu din care la 138 în urma consultului s-a constatat decesul (136 adulţi si 2 minori).

Pentru cele 9772 situaţii de urgenţă la care s-a acţionat în anul 2017 echipajele specializate SMURD au înregistrat un timp mediu de răspuns de 10,55 minute şi un timp mediu de intervenţie de 57,12 minute.

În anul 2017 echipajele SMURD încadrate pe autospecialele de descarcerare au intervenit pentru permiterea accesului şi degajarea victimelor în cele mai bune condiţii şi cât mai rapid posibilă la 565 accidente rutiere şi feroviare în care au fost implicate 400 persoane (362 adulţi şi 38 minori), dintre care 10 au fost preluate de elicopterul SMURD Bucureşti şi 181 au fost transportate de echipajele paramedicale la Unitatea de Primiri Urgenţe Ploieşti.

În funcţie de locaţia în care s-au produs cele mai multe accidente se evidenţiază pe arterele rutiere naţionale, pe raza localităţilor municipiul Ploieşti – 277, Blejoi – 45, Păuleşti – 18, Comarnic – 3, Târgşorul Vechi – 7, Bărcăneşti – 12, Bucov – 23, Ariceştii Rahtivani – 14.

În intervalul de referință la nivelul Inspectoratului pentru Situații de Urgență al județului Prahova au fost executate 1853 recunoașteri în teren, din care 1698 planificate iar 155 recunoașteri efectuate în urma misiunilor.

În baza planificării şi organizării exerciţiilor de alarmare publică, s-au desfăşurat un număr de 45 exerciţii de verificare a modului de cunoaştere, organizare şi desfăşurare a activităţilor de înştiinţare, prealarmare, avertizare, alarmare şi evacuare a localităţilor din judeţul Prahova. Din totalul de 45 de exerciţii, 14 au fost desfăşurate la nivel de oraş iar, 31 au fost desfăşurate la nivel de comună.

În urma activităţii de asanare pirotehnică/distrugere la nivelul judeţului, s-au executat un număr de 19 misiuni de asanare a muniţiei neexplodate şi s-au desfăşurat 5 şedinţe de distrugere a muniţiei asanate, în poligonul amenajat din com. Rîfov.

Activitatea de prevenire s-a desfășurat cu preponderență la instituțiile publice și operatorii economici cu risc mare și foarte mare de incendiu sau care prezintă pericol de accidente majore în care sunt implicate substanțe periculoase și obiective în care s-au derulat activități/manifestări cu public numeros, realizându-se în ordinea priorității, astfel:

  • la instituții și operatori economici clasificați potrivit HGR 571/2016 și HGR 862/2016;
  • la obiective puse în funcțiune fără obținerea autorizației de securitate la incendiu și/sau protecție civilă;
  • la construcții cu săli aglomerate, de producție și/sau depozitare cu suprafețe desfășurate de peste 2500 mp, platforme industriale și rafinării;
  • la obiective la care, cu prilejul controalelor anterioare s-au depistat deficiențe grave privind apărarea împotriva incendiilor și protecția civilă;
  • la unități care au făcut obiectul raportării către IGSU (unități sanitare, de îngrijire și cazare a copiilor instituționalizați, bătrânilor, persoanelor cu handicap, de cult, cultură, silvice, turism și agrement, învățământ, monumente istorice, stații de distribuție carburanți și GPL pentru autovehicule, construcții de comerț cu suprafața desfășurată mai mare de 1000 mp, inclusiv piețe sau centre comerciale cu standuri pentru comercianți, obiective hidrotehnice).

De asemenea, la ordinul IGSU au fost executate controale de prevenire inopinate la obiective publice și operatori economici, la care se înregistrează aflux de persoane în zilele libere, de sărbători legale sau pe durata nopții, în principal din categoria cluburi, baruri, discoteci, mall-uri, hypermarket-uri, săli de spectacol, cinematografe și structuri de alimentație publică și/sau cazare turistice.

Astfel, în anul 2017 au fost executate un număr de 1084 controale de prevenire față de 1250 în anul 2016, reprezentând o scădere de doar 14%, cu o medie a numărului de controale raportat la numărul de inspectori încadrați de 99 controale, față de 55 în anul 2016.

Pe timpul controalelor au fost constatate 4835 deficiențe, iar dintre acestea un număr de 1413 au fost soluționate operativ, fiind aplicate 5047 sancțiuni contravenționale, din care 4265 avertismente și 782 amenzi în cuantum de 991.500 lei.

În ceea ce privește acordarea de asistență tehnică de specialitate, se constată o creştere a numărului de cereri de acordare a asistenței tehnice de specialitate cu 7,5%, înregistrându-se 588 de activități (față de 532 în 2016).

Activitatea de avizare-autorizare a presupus soluționarea unui număr de 582 solicitări de avize de securitate la incendiu și de protecție civilă (din care 562 de securitate la incendiu și 20 de protecție civilă), față de 255 în anul 2016, înregistrându-se practic o creștere cu 56%.

În ceea ce privește solicitările privind emiterea autorizațiilor de securitate la incendiu și de protecție civilă, au fost soluționate un număr de 225 solicitări (din care 223 de securitate la incendiu și 2 de protecție civilă), față de 198 în 2016, înregistrându-se o creștere cu 12%.

La momentul acestei evaluări sunt în lucru un număr de 239 dosare de solicitări de avizare/autorizare.

Din punct de vedere al activității de informare preventivă au fost desfășurate un număr de 626 activități (instruiri, exerciții, activități interactive în unitățile de învățământ, puncte de informare, Ziua Porților Deschise etc.).

Pe linia activităţii de voluntariat, în anul 2017 s-a continuat campania de recrutare de noi candidaţi, începută în anul 2016, în cadrul programului de voluntariat “Salvatori din pasiune”.

Voluntarii care desfăşoară activităţi în cadrul I.S.U.J. Prahova au participat la 765 intervenţii alături de pompierii profesionişti.

Din cei 86 voluntari admişi, 33 desfăşoară efectiv activităţi în cadrul inspectoratului, iar 53 nu pot participa la intervenţii din cauza lipsei echipamentului de protecţie.

În urma derulării “Programului Operaţional Sectorial Mediu – Proiect: Răspunsul Eficient Salvează Vieţi – ERSL I și II”  unitatea a primit o motopompa remorcabila de mare capacitate Novus 600MPS ce a fost alocată la detaşamentul 1 Ploieşti.

Totodată, în urma derulării Programului Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020 – Proiectul Multirisc Modulul I, unitatea a primit următoarele:

  • un container suport logistic al intervenției tip II – multirisc și camion cu sistem hidraulic de încărcare descărcare cu cârlig marca Renault pentru transportul acestuia, ambele fiind alocate la detașamentul 1Ploiești;
  • camion cu sistem hidraulic de încărcare descărcare cu cârlig marca Renault alocat la detașamentul 2 Ploiești;
  • o autospeciala de intervenție și salvare de la înălțimi a 42 m marca Iveco Magirus, alocată la detașamentul 1 Ploiești.

În perioada analizată, unității i-au fost repartizate de către Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, următoarele:

  • echipament de intervenție combinat tip Hooligan, care a fost distribuit la Detașamentul 1 Ploiești;
  • barcă pneumatică a 4 persoane BP4, care a fost distribuită la Detașamentul 2 Ploiești;
  • aparate de respirat tip Ariac D: 36 complete, distribuite la Detașamentul Sinaia – 10cpl, Detașamentul Mizil – 10 cpl, Detașamentul Văleni – 16 cpl;
  • aparate de respirat tip Drager PSS5000: 344 complete, distribuite la Detașamentul 1 Ploiești – 29 cpl, Detașamentul 2 Ploiești – 50 cpl, Detașamentul Câmpina – 78 cpl, Detașamentul Sinaia – 55 cpl, Detașamentul Mizil – 50 cpl, Detașamentul Văleni – 82 cpl;

În baza protocolului încheiat, unitatea a primit de la Consiliul Judeţean Prahova o scară culisabilă cu trei tronsoane din aluminiu, ce au fost distribuită la Detașamentul Sinaia, două aparate alcool test, camera termoviziune şi un detector mutigaz Drager și echipamente de comunicații.

PRINCIPALELE DIRECŢII DE ACŢIUNE PENTRU ANUL 2018

  • înfiinţarea unor Puncte de lucru în localităţile Comarnic, Gherghiţa, Puchenii Mari, Balta Doamnei şi  Filipeştii de Pădure;
  • actualizarea permanentă a capabilităţilor existente la nivelul judeţului necesare monitorizării şi gestionării situaţiilor de urgenţă generate de tipurile de risc identificate;
  • creşterea participării voluntarilor în echipele de intervenţie ale ISUJ;
  • identificarea fondurilor financiare necesare amenajării punctelor de antrenament pentru toate sediile structurilor de intervenţie, în conformitate cu prevederile OIG 1423/2013, pentru aprobarea Instrucţiunii de organizare şi funcţionare a punctelor de antrenament, poligoanelor şi bazelor de pregătire ale serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă;
  • organizarea de ședințe de lucru cu factorii implicați (proiectanți, evaluatori, constructori etc.) în asigurarea cerinței esențiale securitatea la incendiu, pentru cunoașterea, însușirea și aplicarea prevederilor actelor normative și reglementărilor specifice în domeniu;

Sursa: comunicat ISU Prahova

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Cum va fi vremea de Paște și de 1 Mai în Ploiești

Meteorologii au emis prognoza meteo pentru săptămâna viitoare. Vremea de Paște și de la 1 Mai va fi mai...
Sari la conținut