Rosal a încasat sume record de la primăria Ploiești în anul 2018 în baza contractului de curățenie căi publice! În timp ce primarul Adrian Dobre spune că Ploieștiul este murdar și că se opune majorării tarifului la colectarea deșeurilor menajere care se face în baza contractului ADI Deșeuri, Rosal a încasat anul trecut de la primăria Ploiești peste 23 de milioane de lei (5 milioane de euro)!

Președintele Consiliului Județean Prahova Bogdan Toader l-a atacat pe primarul Ploieștiului Adrian Dobre pe tema contractului de curățenie căi publice. În cadrul unei conferințe de presă de marți, 5 februarie, președintele CJ Bogdan Toader a vorbit despre faptul că Dobre acuză că PSD-ALDE a mărit tariful de colectare a deșeurilor menajere, dar face abstracție de bugetul majorat la curățenia căilor publice, în condițiile în care orașul este din ce în ce mai murdar.

Primarul Adrian Dobre a luat poziție în ultima perioadă cu privire la contractul ADI Deșeuri de colectare a gunoaielor menajere, opunându-se majorării de tarif, dar și solicitând ca ADI Deșeuri să rezilieze contractului cu Rosal. Totodată, primarul a solicitat Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiești și Poliției Locale Ploiești să verifice și să sancționeze neregulile găsite în oraș cu privire la colectarea deșeurilor de la platforme. Despre contractul pentru curățenie căi publice, încheiat de primăria Ploiești tot cu Rosal, însă, primarul nu spune nimic, deși el însuși admite că orașul este murdar.

Reamintim că la începutul anului trecut, în februarie 2018, Consiliul Local Ploiești a votat bugetul pentru salubritate majorat cu aproximativ 5 milioane de lei. La acel moment, deși în proiectul inițial era prevăzută suma de 20 de milioane de lei pentru Rosal, peste noapte în proiectul înaintat la ședința Consiliului Local a apărut suma de 25 de milioane de lei.

La acel moment, primarul Adrian Dobre a cerut explicații și a întrebat din ce motive a crescut această sumă și chiar i-a cerut directorului RASP, Raul Petrescu, să explice punctual pentru ce se alocă aceste sume, acuzând că sunt inspectori care nu își fac treaba așa cum ar trebui atunci când monitorizează activitatea societăților care au contract cu primăria și “atunci dacă noi dăm o sumă mai mare, ei se vor întinde cât îi ține plapuma”, a spus edilul-șef.

Și consilierul local Bogdan Hodorog s-a opus în timpul ședinței și a venit cu propunerea ca 3 milioane de lei de la salubritate să fie mutate la achiziția de autobuze, însă, amendamentul său nu a fost adoptat. Într-un final, deși consilierii PMP și PNL s-au abținut de la vot, proiectul a fost adoptat iar pentru salubritate au fost alocate în anul 2018 25 de milioane de lei.

Potrivit unor surse, însă, un politician de la ALDE a făcut lobby pentru ca suma de la salubritate să crească peste noapte cu 5 milioane de lei. Aceleași surse spun că directorul societății care se ocupă de salubritate, Cătălin Ioniță, a negociat acest lucru cu mai mulți reprezentanți ALDE. După ce ar fi bătut palma cu aceștia, suma prevăzută la salubritate în proiectul de buget a fost majorată.

De altfel, în 2018, Rosal a încasat de la primăria Ploiești facturi record pentru curățenia căilor publice, facturi care au însumat un total de peste 23 milioane, adică aproape tot bugetul alocat, exact cum previziona primarul Dobre în februarie 2018: “se vor întinde cât îi ține plapuma”.

Relevantă este și comparația între sumele facturate în 2018 (în medie, 1.9 milioane de lei pe lună), când Consiliul Local a votat un buget majorat la salubritate, și anii anteriori. În 2015, primăria Ploiești a plătit pentru curățenie căi publice 18.350.000 lei (în medie, 1.5 milioane lei/lună), în 2016 suma a fost puțin peste 15.700.000 lei (media fiind de 1.3 milioane/lună), iar în 2017, în plin mandat al primarului Dobre, suma facturată a crescut la peste 20.350.000 lei (aproape 1.7 milioane lei/lună).

Ploieștiul a plătit facturile record în perioada mai-decembrie 2018:

Mai – 2.687.216,97 lei

Iunie – 2.332.527,06 lei

Iulie – 2.034.671,78 lei

August – 2.176.516,21 lei

Septembrie – 2.331.791,06 lei

Octombrie – 2.880.072,77 lei

Noiembrie – 2.137.415,15 lei

Decembrie – 1.540.197,18 lei

Aceste facturi au crescut, comparativ cu perioadele similare din anii anteriori, după ce RASP-ul (instituția care monitorizează, verifică și confirmă lucrările prestate de operatorul Rosal) a trecut în subordinea city managerului Teodora Marin, al cărei ginere, coincidență sau nu, a fost angajat chiar la Rosal.

1 COMENTARIU

  1. Asta fac ( aproape ) toate administratiile publice ( care reprezinta interesele cetatenilor pe salarii imense ) ; accepta la plata facturi pentru servicii care nu se realizeaza . De la societati cu care au legaturi politice , de prietenie , in care lucreaza sotii , prietene , copii de functionari din administratie .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here