Transport Călători Express S.A., operatorul de transport public în comun din Ploiești, a pierdut eșalonarea datoriei la ANAF, întrucât nu a plătit la timp banii. În timp ce primarul Adrian Dobre dă vina pe directorul TCE și spune că nu știa că TCE riscă să piardă eșalonarea, documentele îl contrazic. Totodată, primarul Dobre spune că facturile primăriei către operator sunt în termen, dar că pe data de 21 decembrie 2017 a fost blocat programul de plăți, motivând astfel că nu a făcut plata la TCE. Documentele îl contrazic și în acest caz, întrucât pe extrasele de cont de la TCE apare o plată făcută pe data de 21 decembrie de către primăria Ploiești, care însă a plătit doar una din cele două facturi emise.

Printr-o hotărâre de Consiliu Local, a fost stabilit că TCE facturează primăria Ploiești lunar, în două tranșe, prima dintre acestea (avansul) începând cu data de 16 ale lunii, pentru serviciile prestate în perioada 1-15 ale lunii, iar cea de-a doua factură, pentru serviciile prestate în perioada 16-30 (31) până la data de 15 a lunii următoare. În paralel, TCE mai facturează primăria Ploiești lunar și pentru diferența dintre venituri și cheltuieli din 2017.

Facturile reprezentând serviciile prestate în primele două săptămâni ale lunii facturate de TCE lunile trecute au o valoare medie de 2,3 milioane de lei, fiind de regulă plătite până pe 25 ale lunii, când TCE are data limită la plată la ANAF. În luna noiembrie, primăria Ploiești a plătit parțial factura pe data de 26, iar diferența de abia în decembrie, astfel că TCE i-a transmis o adresă primarului Adrian Dobre, cu atât mai mult cu cât deja se vorbea că primăria are probleme financiare și nu va mai putea onora facturile.

În adresa transmisă pe data de 27 noiembrie în atenția primarului Adrian Dobre și a Direcției Enonomice, conducerea TCE detaliază datoriile pe care le avea la acel moment, explicând că pentru continuarea activității societății se impune încasarea diferenței dintre veniturile și cheltuielile din 2017.

“De asemenea, la furnizorii de servicii se înregistrează datorii restante, dar cea mai mare datorie se înregistrează la SC INDA ELTRAC Craiova, care a trimis notificare în care menționează “sunt întrunite condițiile legale să solicităm intrarea în insolvență și ulterior în faliment a SC Transport Călători Express SA Ploiești”, atașată.

Totodată se cunoaște că, fără a avea contrapartidă de venituri se face plata datoriilor restante, eșalonate de către ANAF, SPFL și Municipiul Ploiești, iar efortul lunar este de circa 730.000 lei.

La ANAF suma rămasă restantă la 27 noiembrie este de 2.973.037 lei (TVA, impozit pe venit din salarii, CAS, CASS, CAM aferente lunii octombrie 2018), sumă care trebuie achitată până în 21.12.2018, cel mai târziu, pentru a nu pierde eșalonarea sumei de 8.305.469 lei, pe următoarele 35 de luni”, se arată în adresa trimisă de TCE primarului Dobre și Direcției Economice din cadrul primăriei.

După ce Direcția Regională a Finanțelor Publice a virat banii către primăria Ploiești, pe data de 13 decembrie 2017 a avut loc o ședință de Consiliu Local în cadrul căreia banii au fost distribuiți subordonatelor. Deși TCE a fundamentat inițial un proiect de hotărâre prin care solicita o rectificare de buget de 3,4 de milioane de lei pentru subvenție, în cadrul ședinței directorul Alexandri Nicolae a acceptat să primească mai puțini bani, diferența fiind dată către Societatea de Gospodărire Urbană Ploiești. În urma calculelor efectuate, directorul TCE a explicat la acel moment că are nevoie de minim 1,4 milioane lei de la subvenții și 2,4 milioane lei pentru diferența dintre venituri și cheltuieli astfel încât să poată plăti datoriile și să nu piardă eșalonarea la ANAF. Consilierii locali au votat proiectul în această formă și de la acel moment exista prevedere bugetară pentru ca TCE să primească banii necesari, plata la ANAF fiind necesar a fi făcută până pe data de 21 decembrie, cum spuneam și anterior.

Pe data de 18 decembrie, TCE a emis două facturi către primăria Ploiești: una în valoare de 2,4 milioane de lei, reprezentând plata diferenței dintre venituri și cheltuieli din anul 2017, iar cea de-a doua în valoare de 1,4 milioane lei, reprezentând subvenția pentru serviciile prestate în prima jumătate a lunii decembrie, în baza rectificării de buget votate pe 13 decembrie.

Pe data de 21 decembrie, însă, surpriză, primăria nu a plătit factura de 1,4 milioane de lei, deși dăduse garanții că acest lucru va fi făcut. Deși primarul Adrian Dobre a declarat public că pe data de 21 decembrie programul de plăți nu a funcționat, iată că în aceeași zi primăria a făcut totuși o plată, cea a facturii reprezentând diferența dintre venituri și cheltuieli. Banii încasați de TCE au fost folosiți pentru plata unor datorii, dar nu au ajuns însă și pentru plata datoriilor integrale de la ANAF, iar ulterior trezoreriile au intrat în concediu.

Pe data de 27 decembrie, când banii de la primărie tot nu ajunseseră în conturile TCE, dar trezoreria își reluase programul de funcționare, conducerea societății a transmis o nouă adresă în atenția primarului Adrian Dobre prin care îl informa că se va pierde eșalonarea datoriilor la ANAF.

“De menționat că prin neplata integrală a sumei datorate la bugetul general consolidat în data de 21.12.2018 se pierde eșalonarea pe care ANAF a acordat-o societății prin ultima decizie de eșalonare la plata obligațiilor fiscale”, se arată în adresa transmisă primarului Adrian Dobre pe data de 27 decembrie.

Pe data de 7 ianuarie, ANAF a informat TCE că nu a respectat condițiile prevăzute în eșalonarea de plată și a invitat reprezentanții TCE să își exprime punctul de vedere, în scris, “cu privire la pierderea valabilității înlesnirilor la plată acordate prin decizia de eșalonare la plată a obligațiilor”. TCE a răspuns adresei ANAF și a explicat cum s-a ajuns în această situaație.

Directorul TCE, Alexandri Nicolae, a explicat că practic la acest moment TCE a pierdut eșalonarea la ANAF, iar acum ar urma două variante: fie ANAF execută silit TCE, prin bunurile care au fost gajate în momentul în care s-a făcut eșalonarea, fie se încearcă încheierea unei noi eșalonări, problema în acest caz fiind aceea că TCE nu mai are bunuri proprii pe care să le poată gaja.

Vezi mai jos documentele!

Adresa transmisă de ANAF și răspunsul TCE:

Extrasul de cont din data de 21.12.2017, cu plata parțială a primăriei, și facturi ale TCE către primăria Ploiești:

Adresele transmise de TCE primarului Adrian Dobre pe 27 noiembrie 2018 și 27 decembrie 2018:

 

1 COMENTARIU

  1. TCE este prost condusa . Societatea asta trebuie sa traiasca numai din incasarile pe bilete si abonamente. Primaria sa nu mai acorde nici un fel de subventie .

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here