Imagine de analogicus de la Pixabay

Ministerul Transporturilor vrea să cheltuie peste un miliard de euro pe 12 trenuri cu hidrogen, proiectul de hotărâre de Guvern urmând să fie aprobat în ședința de miercuri, transmite economedia.ro.

Cele 12 trenuri cu hidrogen costă 174 de milioane de euro, potrivit Notei de Fundamentare, dar întreținerea, reparațiile și alimentarea cu hidrogen pentru o perioadă de 30 de ani aproape un miliard de euro. În PNRR, pe lângă finanțarea achiziției celor 12 trenuri cu hidrogen este prevăzută și refacerea/ reînnoirea a două linii de tren: București – Pitești și Reșița – Voiteni, după cum Economedia a explicat aici.

De 15 ani nu s-au mai făcut achiziții publice de material rulant nou destinat transportului feroviar public de călători, iar operatorul cu capital de stat nu a cumpărat și nu deține un număr suficient de trenuri care să deservească călătorii. Operatorii privați de pe piața din România au achiziționat doar material rulant second hand, cu o vechime considerabilă, care nu mai corespunde cerințelor europene de calitate și siguranță, arată Ministerul de resort.

Trenurile cu Hidrogen vor circula pe liniile neelectrificate : „Strategia de introducere a automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen nu reprezintă o soluție pentru anularea programelor de electrificare în România ci doar o alternativă ecologică la transportul cu tracțiune diesel de pe liniile încă neelectrificate. România face o prioritate în domeniul feroviar în ceea ce privește electrificarea sectoarelor principale și cele complementare de cale ferată, în baza beneficiilor legate de vitezele superioare care pot fi atinse.

Pe ce linii vor circula trenurile cu hidrogen: 

Magistrala 300 – București Gara de Nord – Chitila;

– Linia 700 T1 – Ramificație Aeroport T1 – Aeroport Henri Coandă T1;

– Magistrala 700 – București Nord – Ramificație Aeroport T1;

– Magistrala 101 – București Nord – Titu – Pitești – Craiova;

– Linia 104 – Titu – Târgoviște;

– Linia 106 – Pitești – Curtea de Argeș.

Citește integral pe economedia.ro!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here