Guvernul a schimbat regulile în ceea ce privește intrarea în România. Persoanele care intră în țară pot completa formularul de localizare a pasagerilor (PLF) cu 72 de ore înainte de a intra în România, față de 24 de ore, cum era până acum. Totodată, amenda minimă pentru nerespectarea termenului de completare după intrarea în țară a scăzut la 500 lei.

„În legătură cu formularul de localizare a pasagerilor. Aici am adus câteva modificări ordonanţei de urgenţă iniţiale. Exista un termen de 24 de ore necesar completării acestui formular înainte de intrarea în ţară. Acest termen a fost crescut la 72 de ore. Practic, oricine soseşte în România poate să completeze acest formular cu 72 de ore înainte şi, sigur, 24 de ore după trecerea graniţei”, a declarat Adriana Pistol, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii.

Prin această ordonanţă a fost realizată o altă modificare ce se referă la categoriile profesionale care nu mai trebuie să completeze de fiecare dată PLF la trecerea graniţei, ci doar o singură dată.

„Au fost introduse câteva excepţii referitoare la câteva categorii profesionale, cele care prin natura profesiei traversează graniţa românească mult prea frecvent pentru a putea la modul efectiv şi practic să completeze de fiecare dată acest formular. (…) Este vorba de piloţi, mecanici de locomotivă, transportatori de mărfuri, persoane care lucrează în statele vecine şi, practic, o dată pe zi traversează graniţa, navigatori, personal medical. Aceste categorii profesionale au doar obligaţia de a completa o singură dată formularul, declinându-şi apartenenţa la una din aceste categorii profesionale. Este suficient pentru a putea traversa frontiera fără niciun fel de probleme. În situaţia în care nu mai fac parte din aceste categorii profesionale exceptate, trebuie să-şi anuleze primul formular şi să aplice prevederile ordonanţei ca şi celelalte persoane”, a precizat secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii.

„Prin excepţie de la obligația completării formularului următoarele categorii de personal au obligația de a completa formularul, o singură dată la intrarea în țară, prin bifarea opțiunii „personal exceptat” de pe formular:
a) Piloții de aeronave și personalul navigant al acestora, precum și mecanicii de locomotivă și personalul feroviar;
b) Conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane;
c) Personalul navigant maritim și fluvial, precum și personalul de deservire a platformelor maritime,,
d) personalul navigant îmbarcat la bordul navelor, elicopterelor și personalul de deservire a platformelor maritime situate în zona economică exclusivă a României și care nu se deplasează pe teritoriul altui stat;
e) c) polițiștii care participă la misiuni de aducere în România, sub escortă, a persoanelor urmărite internațional și a celor transferate în vederea continuării executării pedepsei cu închisoarea în conformitate cu prevederile Legii nr. 302/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
f) d) personalul implicat în executarea misiunilor de transport pacienți ai serviciului medical la și din unități sanitare aflate în afara teritoriului României.
g) Persoanele care în vederea deplasării la locul de muncă tranzitează frontiera de stat cel puțin o data în 24 de ore; ”

Adriana Pistol a mai anunţat că a crescut la şase luni perioada în care trebuie păstrare datele personale din PLF, deoarece poate apărea necesitatea de a dovedi fie de către o persoană, fie de către autorităţi că acest formular a fost completat, în situaţiile în care ar exista litigii de natură juridică în privinţa amenzilor.

„S-a adus şi o reducere a cuantumului minim al amenzii prevăzute pentru cei care nu au completat formularul după intrarea în ţară, în cele 24 de ore, în sensul reducerii de la 1.000 de lei la 500 de lei”, a menţionat Adriana Pistol, conform Agerpres.

„În legătură cu certificatul digital european, există o decizie a UE care aduce modificări la regulamentul privind implementarea certificatului, în sensul în care sunt considerate circulaţia pe teritoriul UE acele certificate de vaccinare pentru persoanele care au doar dozele referitoare la schema completă, primară de vaccinare. În funcţie de tipul de vaccin, poate consta într-o doză sau două doze.

Valabilitatea acestor certificate este definită la un număr de 270 de zile, adică nouă luni. Acest lucru s-a implementat cu ocazia modificării ordonanţei iniţiale.

La trecerea prim vama românească, orice persoană va trebui să prezinte unul dintre certificatele digitale europene dacă vine din spaţiul UE, SEE şi Confederația Elveţiană care să constea fie în test PCR valabil 72 de ore, fie un certificat care să ateste trecerea prin boală în urmă cu maximum 180 de zile, fie un certificat de vaccinare. Fie este vorba despre persoane cae au primit schema primară de vaccinare trebuie să fie valabil în această perioadă de 270 de zile.

Pentru cei care au şi doza booster, această valabilitate nu a fost stabilită încă la nivelul Comisiei Europene, ca urmare noi am stabilit o valabilitate până la 31 decembrie 2022, urmând ca această valabilitate să fie modificată în funcţie e decizia finală a Comisiei Europene.

În prezent, pentru cei care au şi doza booster se discută la nivelul structurilor Comisiei Europene despre o perioadă de valabilitate care ar putea să fie iunie 2023.

Vom vedea dacă decizia finală emisă de Comisia Europeană va conţine acest termen, moment în care şi noi ca stat membru vom adopta în consecinţă termenul prevăzut în această decizie”, a explicat dr. Adriana Pistol, secretar de stat în Ministerul Sănătăţii.

Sursa: romaniatv.net

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here