fbpx
sâmbătă, aprilie 27, 2024
spot_img

LIVE VIDEO Podul feroviar care supratraversează DN1 a fost dărâmat. Circulația, complet blocată până marți noapte

Citește Și

- Reclamă -

Podul de cale ferată care supratraversează DN1 și râul Prahova a fost dărâmat în cursul nopții de luni spre marți, dar circulația rămâne complet blocată încă 24 de ore. Traficul rutier este deviat, pentru turisme, prin Câmpina și Breaza, iar camioanele au rute alternative pe DN1A.

Imagini LIVE de la demolarea podului la finalul articolului!

Lucrările de demolare a podului au început încă de luni seara în zona șantierului fiind aduse zeci de utilaje și camioane pline cu nisip. Imediat ce circulația a fost închisă, nisipul a fost împrăștiat pe carosabil pentru a forma un covor protector. Se încearcă astfel evitarea distrugerii asfaltului de pe DN1 în momentul în care grinzile din beton vor fi dărâmate.

- Reclamă -

 Întreaga procedură de demontare a podului este complet mecanizată, deși inițial se vorbea despre ”lucrări de demolare prin explozie”. S-a renunțat la această variantă din cauza magistralei de gaz care trece prin imediata apropiere, riscurile fiind mult prea mari.

 - Ziarul INCOMOD

Podul de cale ferată, dărâmat acum, a fost construit în anul 1974, la acea vreme făcând legătura între Telega-Câmpina-Poiana Câmpina și stația CFR. Construcția este monitorizată de către reprezentanții CFR încă din anii ’90 când au fost observate probleme serioase la unul dintre picioarele de sprijin care se află exact pe DN1.

În data de 24.09.2013 s-a luat măsura închiderii circulației feroviare pe această linie de cale ferată din cauza agravării deficiențelor, existând riscul de pierdere a stabilității structurii și de prăbușire a grinzilor ce se sprijină pe pila nr. 5 peste DN1.

- Reclamă -
 - Ziarul INCOMOD

Sunt mai bine de zece ani de când autoritățile locale au semnalat de nenumărate ori reprezentanților CFR problemele tot mai grave și evidente ale structurii care amenință să se prăbușească la orice viitură care se formează pe râul Prahova.

La ultima expertizare din anul 2018 s-a stabilit că sunt probleme la fundația podului, în mare parte provocate de filonul de sare care se află exact sub pod. Acest strat de sare este erodat încet dar sigur de apele subterane, provocând mai multe alunecări de teren. Sarea a început să iasă la suprafaţă la doar câteva zeci de metri distanţă de podul CFR. Acesta este şi motivul pentru care unul dintre piloanele de susţinere ale podului, care se află poziţionat exact pe axul DN1, s-a afundat în sol, iar pasarela a făcut o boltă vizibilă cu ochiul liber.  Se vede clar cum grinzile s-au depărtat, ajungând să se sprijine doar pe o mică suprafață a bazei superioare a pilonului.

Achiziția lucrărilor de demolare a podului a fost lansată în ziua de 22 august 2022 pe sistemul electronic de achiziții de către Regionala CFR București, costul total al contractului fiind de  6.156.138,03 lei fără TVA, conform caietului de sarcini.

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

Ciolacu, născut la Buzău: ”Buzăul nu e în Moldova și vă rog frumos să nu mă jigniți”. Val de critici la adresa premierului după...

Prim-ministrul Marcel Ciolacu, născut la Buzău, a făcut o gafă de proporții la Timișoara unde a declarat: ”Buzăul nu...
Sari la conținut