Nici bine nu s-a aflat despre organizarea concursurilor pentru ocuparea funcţiilor de directori de unităţi şcolare, că au şi apărut voci care se plâng în privinţa acestuia.

Faptul că timpul până la examenul scris e prea scurt, că bibliografia e prea stufoasă, că nu sunt contituite consiliile de administraţie sau că doritorii nu au timp să se pregătească în condiţiile în care mai au şi activitate la şcoală sunt doar câteva dintre motivele indicate de PSD-işti brăileni, care, respectând probabil sarcinile trasate de la Bucureşti, cer amânarea concursului pentru vara 2017, adică după alegeri. Totul, în plin scandal cu conducerea Inspectoratului Şcolar, pornit exact de la acest subiect: numiri de directori “prin detaşare în interesul învăţământului” şi după aproape 9 ani de când opinia publică tot cere ocuparea funcţiilor prin concurs.

Imediat ce Ministerul Educaţiei a făcut publică intenţia de a organiza în luna octombrie concursuri pentru ocuparea funcţiilor de directori în învăţământul preuniversitar, Comisia de Învăţământ a Senatului, condusă de Ecaterina Andronescu, a introdus o modificare legislativă pe Legea Educaţiei prin care să fie amânate concursurile pentru posturile de directori din şcoli până vara viitoare.

Cum era de aşteptat, decizia fostului ministru al Educaţiei în guvernarea social democrată, este susţinută şi de PSD-iştii din teritoriu. Astfel, vineri, preşedintele PSD Brăila, Ion Rotaru, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă că acest concurs este organizat în grabă şi că nu va genera rezultatele dorite.

“Sigur că ne-am dorit cu toţii şi e un lucru firesc ca în şcoli să se ocupe posturile de director pe bază de concurs. Dar iată că o idee bună, necesară, aşteaptă de toată lumea, pusă în practică prost, generează nişte consecinţe şi duce iar în altă zonă de interpretări şi de suspiciuni. Eu îmi pun întrebarea de ce onorabilul ministru şi Ministerul, toată vacanţa de vară nu a organizat acest concurs? Îl organizezi după ce începe anul şcolar, la o lună după începerea lui. Faptul că este făcut în pripă şi nepregătit eu cred că dovedeşte neprofesionalism şi o anumită grabă de a face un lucru de dragul de a-l face. Metodologia a fost elaborată foarte târziu, bibliografia de asemenea. Ar fi trebuit ca acest concurs să se desfăşoare în perioada vacanţei de vară, fără perturbarea procesului de învăţământ. Asta ar fi generat posibilitatea candidaţilor să se pregătească. Este o greşeală de management majoră, după părerea mea, pentru care ministrul ar trebui chiar să îşi dea demisia. Vrem concurs, dar nu organizat oricum şi în aceste condiţii ad-hoc”, a declarat Rotaru.

În cadrul aceleiaşi conferinţe de presă, primarul Marian Dragomir a declarat că Inspectoratul Şcolar Judeţean Brăila nu a respectat procedura în ceea ce priveşte organizarea concursului de directori, motiv pentru care, acestea oricum ar putea să nu mai aibă loc în judeţul nostru. Mai exact, Dragomir a vorbit despre faptul că inspectorul şcolar general Cătălin Canciu nu a informat unităţile de învăţământ că este nevoie să constituie Consiliile de Administraţie (CA) din cadrul şcolilor. Mai mult, edilul-şef a susţinut că a primit solicitări din partea unităţilor de învăţământ pentru desemnarea reprezentanţilor CLM în cadrul comisiilor de concurs, însă acest lucru trebuie să vină la solicitarea CA-urilor, pentru că în caz contrar legea nu ar fi respectată.

“Noi am spus că trebuie să se termine cu interimatul la directorii de şcoli. Guvernul a emis nişte acte normative prin care trebuie organizate concursurile, numai că în cazul Inspectoratului Şcolar Brăila ne aflăm în cazul unui viciu de procedură. Am primit cred că adrese de la peste 80% dintre unităţile de învăţământ din Brăila, prin care ni s-a solicitat să desemnăm două persoane, doi reprezentanţi ai administraţiei publice, dar prin evitarea unei etape. Nu au constituit Consiliul de Administraţie care să facă acest lucru. Deci suntem astfel într-un viciu de procedură. Au sărit o etapă. Trebuiau să constituie Consiliul de Administraţie şi acesta să solicite administraţiei locale desemnara a doi reprezentanţi care să facă parte din comisia de concurs, nu şcolile. Reprezentanţii primarului nu au fost convocaţi la Consiliile de Administraţie şi nici consilierii locali care fac parte din aceste consilii. Noi doar am primit nişte adrese fără a se constitui CA-urile. Din punctul meu de vedere este o eroare foarte gravă şi cred că inspectoratul nu a comunicat cu şcolile care sunt etapele ce trebuie făcute în vederea organizării acestui concurs”, a declarat Dragomir.

Sursa citată a mai completat că au ajuns la urechile lui şi discuţii conform cărora, unii candidaţi nu primesc toate informaţiile necesare pentru participarea la concurs. “Mai există nişte discuţii privind faptul că unii dintre cei care doresc să se înscrie nu au acces la informaţiile necesare pentru planul de management al şcolii. Şi aici există o problemă, iarăşi, foarte aprinsă, care poate denatura rezultatele concursului”, a conchis primarul, vizibil iritat de subiect.

Contactat de redactorii “Obiectiv – Vocea Brăilei”, inspectorul şcolar general Brăila, Cătălin Canciu, a afirmat că unităţile de învăţământ şi-au ales Consiliile de Administraţie. “Noi am transmis reprezentanţilor unităţilor de învăţământ că au obligaţia ca în prima lună, la prima întâlnire, să îşi aleagă Consiliul de Administraţie. Voi face o notă în şcoli, dar vă spun că miercuri am avut o şedinţă cu directorii şi chiar aşa am întrebat dacă este cineva care încă nu a constituit noul Consiliul de Administraţie şi au spun nu. Dar voi trimite o adresă în şcoli. Potrivit legii, Consiliul de Administraţie funcţionează până la data emiterii de către director a deciziei de constituire a noului Consiliu de Administraţie”, a afirmat Canciu.

În ceea ce priveşte afirmaţiile conform cărora anumiţi candidaţi nu ar avea acces la toate informaţiile pentru participarea la concurs, Canciu a declarat că absolut toate documentele sunt publice pe site-ul ISJ şi că, conform metodologiei de concurs, informaţiile necesare pentru elaborarea planului de management trebuie solicitate la unităţile de învăţământ unde se candidează.

“Toate informaţiile legate de concurs sunt pe site-ul ISJ , la avizierul ISJ şi de asemenea ele sunt prin sistemul nostru de comunicaţie internă transmis tuturor şcolilor. Metodologia de concurs, la art. 8, alin 5., spune aşa: «înscrierea la concurs se încheie cu 10 zile calendaristice înainte de prima zi a sesiunii de concurs. La solicitarea oricărui candidat unitatea de învăţământ are obligaţia de a-i pune la dispoziţie proiectul de dezvoltare instituţională al acesteia sau orice informaţii publice necesare pentru elaborarea ofertei manageriale». Eu întreb aşa: s-a dus vreun cadru didactic la o anumită unitate de învăţământ şi a fost respinsă cererea? Vreau să discutăm pe lucruri concrete, nu de la aspecte generale care dau o imagine incorectă sistemului. Probleme punctuale pe care să le corectăm. Pe site, la management, există o secţiune «concurs directori 2016-2017», unde există toate documentele, inclusiv fişa cadru a directorului şi directorului adjunct pentru toate tipurile de unităţi de învăţământ. S-au strâns toate planurile de dezvoltare instituţioanală de la toate şcolile şi sunt pe site. Dar orice cadru didactic poate adresa şcolii o cerere prin care să se furnizeze aceste date. De asta spun că mă interesează lucruri punctuale. Dacă cineva a fost la o şcoală şi i s-a refuzat, să vină să sesizeze”, a mai completat inspectorul şcolar general.

Sursa: obiectivbr.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here