De multe ori s-a spus că din 2012 încoace Ploieștiul a avut cea mai proastă administrație de până acum. Iar motivele nu încetează să apară. După ce Ploieștiul a rămas fără locuri de veci pentru că Primăria nu a binevoit să dispună începerea lucrărilor de extindere a cimitirului Mihai Bravu, după ce municipalitatea este la un pas să plătească din fonduri proprii lucrările efectuate pe bani europeni, din cauza termenelor depășite, iată că acum ploieștenii vor avea parte de o iarnă fără iluminat festiv.

Deși discuțiile pe această temă, între instituțiile subordonate și Primărie au început încă din luna august, iată că s-a ajuns la finalul lui noiembrie și nu s-a reușit contractarea unei firme care să monteze instalațiile de Crăciun. Neglijență, nepăsare, sau chiar nesimțire, acestea să fie motivele care au dus la această situație jenantă, de a fi unul din cele mai mari orașe ale țării și cu toate acestea să nu avem ornamente de Crăciun?!

Discuțiile au început în august

În luna august, Societatea de Gospodărire Urbană (cea responsabilă de organizarea procedurii de achiziție a instalațiilor) a solicitat Regiei Autonome de Servicii Publice Ploiești (instituția care monitorizeaza și coordonează toate instituțiile subordonate Primăriei, inclusiv SGU) să comunice bugetul alocat pentru contractarea unei societăți care să asigure iluminatul ornamental. Totodată, Societatea de Gospodărire Urbană (SGU) a cerut să fie comunicate locațiile unde vor fi montate instalațiile, tema, forma și culoarea acestora, pentru realizarea caietului de sarcini în baza căruia se ținea licitația.

Un aspect foarte important este acela că la momentul respectiv, SGU a precizat că procedura de achiziție durează aproximativ 60 de zile și de aceea este urgentă furnizarea informațiilor, pentru ca montarea instalațiilor să poată începe la 1 noiembrie.

2015 – anul economiilor făcute de frica presei

Regia Autonomă de Servicii Publice Ploiești (RASP) a estimat că montarea și întreținerea instalațiilor ar costa 750.000 lei, iar demontarea 500.000 lei. Numai că în luna septembrie, viceprimarul cu atribuții de primar Iulian Teodorescu a transmis o adresă către RASP prin care le spunea că estimările „sunt supraevaluate” și a cerut un deviz care să cuprindă zonele unde urmau să fie montate instalațiile și cum trebuiau acestea să arate.

Tot prin acea adresă, Teodorescu a cerut să se țină cont de statisticile 2014-2015, când „municipiul Ploiești a fost pe locul I la capitolul cheltuieli, deși cele demonstrate nu au fost pe măsura exigențelor ploieștenilor, printre care se încadrează și presa”.

Vasăzică, principala grijă a viceprimarului cu atribuții de primar era un potențial scandal în presă, privind banii cheltuiți pe iluminatul festiv cât timp este el la conducerea Primăriei. Și dacă tot Teodorescu a fost cel care a amintit sumele cheltuite în trecut, este de menționat că în 2011, ornamentele au costat 527.000 euro, iar în 2012 – 420.000 euro. Dintr-o dată, 280.000 de euro, cât estimase RASP, era o sumă mult prea mare față de anii anteriori?!

RASP a pasat solicitarea primarului către SGU și a cerut să facă această societate devizul amintit mai sus.

 

În realitate, erau disponibili doar 200.000 lei

Și dacă Iulian Teodorescu și-a dorit economie de frica presei, iată că visul i s-a îndeplinit vrând-nevrând. SGU a trimis o informare prin care a explicat că bugetul inițial alocat a fost de 1.500.000 lei. Numai că au fost achitate două facturi restante din sezonul anterior, iar suma a rămas la 650.914 lei, TVA inclus. Ulterior, printr-o hotărâre a Consiliului Local, suma a fost diminuată, iar 450.000 lei au fost retrași de către municipalitate din bugetul societății. S-a ajuns astfel în situația în care pentru iluminatul festiv, SGU mai are disponibili doar 200.913,74 lei, TVA inclus.

Tot în adresa respectivă, societatea a avertizat că suma este insuficientă pentru demararea procedurii de achiziție publică, ținând cont de faptul că în anii anteriori bugetul a fost considerabil mai mare. Încă o dată, s-a reamintit de timpul scurt rămas la dispoziție.

Situația a fost în continuare ignorată, până pe 15 septembrie, când SGU a cerut, din nou, bugetul, locațiile, tema, culoarea și forma instalațiilor și a reamintit Regiei de Servicii Publice că procedura de achiziție durează 60 de zile și este important ca lucrările să înceapă la 1 noiembrie, deși termenul era deja la limită.

Pentru reducerea costurilor s-a renunțat la Moș Crăciun

În octombrie, RASP a furnizat informațiile cerute, menționând că suma a rămas neschimbată – 200.000 lei, TVA inclus. Au urmat noi insistențe din partea Societății de Gospodărire Urbană, care amintea că banii nu sunt de ajuns.

S-a ținut o ședință în acest sens, iar decizia prin care se urmărea economia costurilor este de-a dreptul ridicolă – pentru reducerea cheltuielilor, RASP a informat SGU că se renunță la amplasarea unei figurine 3D „Moș Crăciun” în fața Primăriei. Restul cerințelor referitoare la cum ar trebui să arate iluminatul de doar 200.000 lei au rămas neschimbate.

 

Inevitabilul s-a produs – firmele de profil nu au fost interesate de această lucrare

Prin caietul de sarcini, SGU a solicitat ca iluminatul să fie realizat contra prețului de 200.000 lei, iar singura firmă care s-a înscris la licitație a spus că poate monta aceste instalații contra prețului de 383.160 lei, TVA inclus.

Prin urmare, licitația respectivă s-a închis și urmează să fie ținută o alta, pe 27 noiembrie. Cu respectarea termenului dispus pentru contestații, se va ajunge în 15-16 decembrie, în condițiile în care municipalitatea a solicitat ca, prin caietul de sarcini, luminițele să fie aprinse pe 4 decembrie.

Iată cum încă o dată Ploieștiul a arătat că are cea mai proastă administrație din țară. Unul din cele mai mari orașe, cu un buget, în ciuda speculațiilor, uriaș, ajunge în situația în care nu va avea luminițe ornamentale de Crăciun. Și revenim la ideea principală. Cum s-a ajuns în această situație – din neglijență, nepăsare, sau chiar nesimțire?! Lăsăm cititorii noștri să concluzioneze!

Sursa: www.telegrama.ro

1 COMENTARIU

  1. Dar un lucru pute aici,daca s-au achiziționat ani la rând aceste instalații,acul cele vechi unde sunt ? De ce nu pot fi montate cele vechi? Dc este necesar sa mai cheltuim achiziționarea lor când putem cheltui doar montat/demontat ? Se pare ca cineva nu si mai încasează Porția si de aici brusc lipsa de interes…Suntem bolnavi si nu cred ca ne vom mai vindeca…

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here