fbpx
vineri, aprilie 26, 2024
spot_img

FOTO. Călătorii, înghesuiți ca sardinele în trenul IR 1742 Ploiești-București-UPDATE

Citește Și

- Reclamă -

UPDATE-Iată răspunsul CFR Călători privitor la problema semnalată:

În prezent, CFR Călători realizează serviciul public de transport feroviar de pasageri cu aproximativ 1200 trenuri, care circulă în fiecare zi, folosind peste 1000 de unități de material rulant. Dintre acestea peste 800 sunt vagoane clasă (clasa I-a, clasa a II-a), peste 100: Săgeți Albastre, alte automotoare, rame electrice și peste 100 sunt vagoane speciale (vagoane de dormit, cuşetă, bar, etc). În ultima perioadă, în România traficul feroviar de pasageri se află pe un trend crescător (HG 42/2017 – gratuitatea pentru studenți) în paralel cu realitatea CFR Călători, care se confruntă cu o problemă serioasă de asigurare a capacității de transport. Această realitate este o cauză naturală și a faptului că materialul rulant este învechit și că din 2011, de peste 6 ani, nu s-au mai făcut investiții de la Bugetul de Stat în modernizări și achiziții de vagoane/locomotive/automotoare.

 CFR Călători are un deficit de aproximativ 350 de vagoane/automotoare. În anul 2008 activitatea CFR Călători a fost diminuată, iar parcul de vagoane a fost adaptat scăderii numărului de călători. Acest fapt a generat în prezent un deficit de vagoane, într-un context în care în 2017 numărul de călători este în creştere. Peste 1300 de vagoane&automotoare este necesarul de unități de material rulant pentru preluarea vârfurilor de trafic din sezon și weekenduri și pentru realizarea în bune condiții a traficului de navetă și a contractului de servicii publice de transport feroviar de călători aferent Mersului Trenurilor pentru anul 2018.

Drept urmare capacitatea de transport, stabilirea numărului de locuri pe o anumită rută sunt aspecte analizate și urmărite zilnic iar pentru o eficientă acoperire a nevoilor de trafic, dimensionarea trenurilor se face în funcție de vânzările de bilete cu loc.

În ceea ce privește situația trenurilor IR 1742 și IR 1644, acestea sunt trenuri de noapte, cu o utilizare medie de aprox 70%, rezultată din vânzarea biletelor cu loc. Aceste trenuri asigură legătura pasagerilor din nord cu localitățile din centrul țării, de pe Valea Prahovei și capitala, fiind formate în principal din vagoane dedicate călătoriilor lungi (dormitoare și cușetă).  În plus, cele două trenuri au în compunere și vagoane clasă care deservesc o parte din traficul de navetă pe distanța Ploiești Vest – București Nord și care deși în realitate sunt supraaglomerate, conform cererilor de trafic zilnice, din punct de vedere al statisticii din vânzările biletelor cu loc, nu au utilizare peste 100%.

 De exemplu, în ziua de 11 ianuarie de la Ploiești Vest la București Nord, trenurile IR 1644 Beclean pe Someş – Ploieşti Vest (plecare 07.32) – Bucureşti Nord și IR 1742 Satu Mare – Oradea – Cluj Napoca – Ploieşti Vest (plecare 07.52) – Bucureşti Nord au avut în compunere câte 3, respectiv 2 vagoane de clasa a 2-a fiecare. Din cele 223 locuri disponibile la IR 1644 au fost cumpărate doar 77 bilete cu loc, iar la IR 1742 din cele 106 locuri disponibile,  doar 71 au fost bilete cu loc. Posesorii de abonamente / legitimații CFR  au posibilitatea și ei de a-și cumpăra tichet pentru ocuparea unui loc și pentru o dimensionare conform vânzărilor. În plus există și situații în care pasagerii călătoresc fără bilet, riscând achitarea suprataxării aferente.

 Pentru preluarea traficului de navetă de la Ploiești către București există 13 trenuri, ca  variante de călătorie în intervalul 5h00 – 08h00, 6 trenuri din Ploiești Vest și 7 din Ploiești Sud.  De exemplu, în data de 11 ianuarie, trenul IR 1630 Brașov – Ploieşti Vest (plecare 06.53) a circulat cu 4 vagoane de clasa a 2-a, la care au fost vândute doar 85 de locuri din cele 307 disponibile.

Știrea inițială:

- Reclamă -

Navetiștii care merg în fiecare dimineață cu trenul pe ruta Ploiești-București continuă să stea înghesuiți ca sardinele! Un cititor ne-a trimis o fotografie realizată joi dimineață, 11 ianuarie, în trenul IR 1742, în care se observă cum oamenii sunt nevoiți să stea în picioare, înghesuiți. Este vorba de trenul care la ora 07.50 pleacă din Ploiești. Cititorul spune că trenul avea cinci vagoane de cușetă complet goale, în timp ce călătorii se înghesuiau în două vagoane.

„Își bat joc de călători! Trenul avea cinci vagoane de cușetă complet goale, iar noi ne-am înghesuit în picioare în două vagoane. În trenul de la ora 07.32 este exact aceeași situație. CFR ține cinci vagoane goale, iar oamenii care plătesc 300 de lei abonamentul pe lună stau ca sardinele și în picioare.”, ne-a transmis cititorul.

Recent, ziarul nostru a publicat imagini și din trenul care pleacă din Ploiești la ora 07.32 în care oamenii stau la fel de îngrămădiți. La momentul respectiv, CFR explica: „Începând din data de 11/12 decembrie, mai multe trenuri (de ex. IR 1644, IR 1630 etc) care asigură naveta între Ploieşti şi Bucureşti au fost redimensionate conform traficului.  Zilele din preajma schimbării  planului de mers de tren au presupus o corelare a graficelor de circulaţie cu compunerea garniturilor. 

- Reclamă -

De asemenea, traficul de navetă de pe ruta Ploieşti – Bucureşti Nord este asigurat în cursul dimineţii, din staţiile Ploieşti Vest  şi Ploieşti Sud, la o cadenţă de aproximativ 30 de minute„.

Ziarul Incomod a solicitat și de această dată un punct de vedere din partea companiei CFR, care va fi publicat pe site când va fi remis.

 

- Reclamă -
spot_img
spot_img
spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

Ultimele Știri

VIDEO Dezbatere între candidații la primăria Ploiești, organizată de Ziarul Incomod

Ziarul Incomod a organizat un eveniment unic în județul Prahova, o dezbatere între candidații la primăria Ploiești.Evenimentul a avut...
Sari la conținut