Viteza de săpare a tunelurilor Magistralei 5 a Metroului bucureştean a fost de 20 de metri pe zi. În funcție de acest indicator, calculele Mediafax arată că tunelurile de pe autostrada Comarnic-Braşov ar putea fi săpate în aproximativ trei ani.
Șoseaua va avea o lungime de 60 km, din care 53,2 km de autostradă propriu-zisă şi aproximativ 7 km de legături (tot în regim de autostradă) spre localităţile pe lângă care trece, respectiv Sinaia, Buşteni, Predeal şi Rîşnov. „Lucrările de artă prezente pe această autostradă vor fi 19 viaducte în lungime totală de 2,964 km, 15 poduri în lungime totală de 0,135 km şi aproximativ 20 km de tuneluri, câte 9,77 km de tunel pe fiecare parte, astfel: 2,9 km la Sinaia, 3,11 km la Buşteni şi 3,7 km la Predeal”, se arată într-un comunicat remis administratorul reţelei de autostrăzi în momentul stabilirii traseului.
Presupunând că va fi atinsă viteza de săpare de 20 de metri pe zi, calculele arată că cei 20 de kilometri de tuneluri de pe Comarnic-Braşov ar putea fi gata în aproximativ trei ani. Cost total estimat este de 397 de milioane de euro, mai scrie Mediafax. Costul pentru fiecare kilometru de tunel al autostrăzii este, astfel, de 20 de milioane de euro fără TVA.
Sursa: www.telegrama.ro