Primăriile din Ploiești, Cluj Napoca și București au achiziționat anul acesta noi autobuze destinate transportului public în comun. În timp ce Ploieștiului a plătit 765.646 lei fără TVA pentru un autobuz luat de la o firmă românească, care aparține unor cetățeni cu dublă cetățenie română și turcă, Euro Bus Diamond, Cluj Napoca a plătit 1.046.994 lei fără TVA pentru un autobuz Mercedes-Benz, iar primăria București a plătit, în funcție de dimensiunea autobuzului, între 1.095.000 lei și 1.674.400 lei, fără TVA, către Otokar.

Deși autobuzele din Cluj-Napoca și București sunt mai scumpe decât cele achiziționate la Ploiești, cele două primării beneficiază, prin contract, de garanții extinse, ceea ce înseamnă că toate consumabilele necesare la revizii în perioada de garanție, vor fi asigurate de către furnizor pe cheltuiala acestuia. De remarcat, însă, că în timp ce primăria Ploiești plătește autobuzele din surse proprii (cele zece aduse anul acesta, pentru celelalte se ia în considerare contractarea unui credit), primăria Cluj-Napoca achiziționează mijloace de transport în comun cu fonduri proprii, naționale și europene. În Ploiești, municipalitatea nici măcar nu a reușit să depună documentația pentru fonduri de la Ministerul Dezvoltării, în timp ce colegul de partid al lui Adrian Dobre, Emil Boc, folosește fonduri europene pentru achiziția de autobuze.

Autobuzele din Ploiești

Primăria Ploiești, condusă de liberalul Adrian Dobre, a achiziționat autobuze de 12 metri lungime care au șapte camere de supraveghere, sistem de anunțare a stațiilor următoare, monitorizare GPS, sistem multimedia cu LED TV, rampă de acces pentru persoanele cu handicap, motor economic Mercedes Benz, cu normă de poluare Euro 6, confecționate integral din inox și aluminiu, WIFI, sistem de înclinare pe o parte a autobuzului în stații, aer condiționat și sistem de încălzire, cabină închisă pentru șofer și trei uși de acees.

Autobuzele au motor Mercedes Benz EURO VI, care dezvoltă aproape 300 CP.

Primăria Ploiești a achiziționat 50 de autobuze, din care primele zece au fost livrate și vor intra pe traseu, probabil de la 1 decembrie, pe rutele din zona centrală, cum sunt traseele 1 și 30, dar și pe traseul 2. Contractul se va întinde pe o perioadă de 24 de luni, valoarea totală a contractului fiind de 38.282.325 lei fără TVA, iar un autobuz costă 765.646 lei fără TVA.

De reamintit că autobuzele din Ploiești au avut nevoie de reparații încă dinainte de a fi scoase pe traseu. După ce autobuzele au fost duse în garajul TCE, angajații operatorului de transport au observat că în ele intră apă, din cauza faptului că panourile LED au fost prinse direct de plafon, iar șuruburile nu au fost siliconate. Producătorul a fost anunțat, iar șuruburile au fost înlocuite, de data aceasta fiind siliconate.

Autobuzele din Cluj-Napoca

Primăria din Cluj-Napoca, reprezentată de primarul PNL Emil Boc, a achiziționat 60 de autobuze care, la fel ca cele din Ploiești, au 12 metri lungime. Dacă la specificațiile tehnice autobuzele se aseamănă, cele din Cluj Napoca, achiziționate de la Mercedes Benz, se diferențiază prin faptul că furnizorul oferă în acești bani garanție extinsă, ceea ce înseamnă că toate consumabilele necesare la revizii în perioada de garanție vor fi asigurate fără cost.

Prețul unui autobuz de 12 metri achiziționat de primăria Cluj-Napoca este de 1.046.994 lei, fără TVA, iar valoarea totală pentru 60 de bucăți este de 62.819.640 lei, fără TVA.

Autobuzele din Cluj-Napoca au capacitate totală de transport 104 călători, din care 26 locuri pe scaune și 78 locuri în picioare, puterea motorului diesel este de 220 kW (299 CP ), cu norma de poluare EURO VI, podeaua este complet coborâtă, autobuzele au rampe pentru fotoliile rulante ale persoanelor cu dizabilități, loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii, înclinarea pe o parte a autobuzului în stații. Autobuzele au trei uşi duble (cu câte două foi fiecare) cu sistem antistrivire a călătorilor, sistem de frânare dotat cu ABS, EBS, ESR, sistem de încălzire în sezonul rece, sistem de aer condiționat pentru sezonul cald, sistem de supraveghere video interioară și exterioară, sisteme de informare vizuală și audio a călătorilor atât interior cât și exterior, sistem de numărare a călătorilor transportați, sistem de ticketing, computer de bord, sistem informatic de gestiune și diagnosticare electronică prin rețea CAN, internet gratuit WI-FI pentru călători, prize tip USB pentru încărcarea dispozitivelor mobile, anunțarea vocală a numărului de traseu și a direcției de deplasare, în exteriorul autobuzului, în dreptul primei uși, pentru informarea persoanelor cu deficiențe de vedere.

Autobuzele din București
Primarul general al Bucureştiului, Gabriela Firea (PSD), a achiziționat 400 de autobuze, din care au fost livrate 20, de la asocierea Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi care au ajuns în București, luna trecută. Acestea încă nu au fost puse în circulație, dar municipalitatea a prezentat poze. Conform graficului, până la sfârșitul anului vor fi livrate alte 80 de unități, iar anul viitor restul de 300.
Valoarea tranzacției este 100 milioane euro plus TVA. Potrivit contractului, cele 400 de autobuze au următoarele specificații: 320 autobuze de 12 m, 238.000 euro/bucata plus TVA; 50 autobuze – 10,7 – 246.000 euro/bucata Plus TVA; și 30 autobuze de 18 m- 364.000 euro/bucata Plus TVA.
Conform caietului de sarcini, toate cele 400 de autobuze vor avea o garanție de opt ani, în acest interval, manopera completă, inclusiv reviziile, intrând în sarcina furnizorului. Mai mult decât atât, în primii 4 ani, mijloacele de transport în comun vor avea o garanție extinsă, adică inclusiv în ceea privește consumabilele de exploatare (uleiuri, filtre, manoperă de revizie tehnică, întreținere etc).

Totodată, autobuzele vor fi dotate cu echipamente electronice pentru control și monitorizare, care includ numărarea călătorilor, supraveghere video interior-exterior, verificarea și monitorizarea condițiilor de microclimat în interior, A/C și încălzire, conexiune online cu dispeceratul, echipamente moderne de taxare, care sunt conectate online cu dispeceratul, un sistem de informare călători, cu display, care oferă informații asupra traseului, reclame, informații turistice etc.

Autobuzele vor fi dotate, de asemenea, cu panouri de afișaj în exteriorul autobuzului, pe care pot rula reclame sau informații de interes public, fără să afecteze aspectul și integratitatea caroseriei, spre deosebire de colantările existente în prezent.

Mijloacele de transport public prezintă îmbunătățiri IT care realizează monitorizarea tuturor echipamentelor din punctul de vedere al diagnozei și autodiagnozei, oferind informații esențiale atât pentru conducătorul auto cât și pentru cei care realizează mentenanța acestora.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here