Unele reduceri de Black Friday au fost simple țepe, spun o parte din cititorii noștri, care ne-au trimis la redacție fotografii cu articole al căror preț a fost crescut chiar înainte de Black Friday, astfel că reducerea aplicată nu a fost în realitate atât de mare pe cât promiteau magazinele respective. Vezi aici exemple de reduceri mincinoase semnalate de cititorii ziarului Incomod!

Ziarul Incomod a solicitat un punct de vedere Oficiului pentru Protecția Consumatorului Prahova, iar instituția spune că la ora actuală are în desfășurare o acțiune de control care vizează astfel de practici ale magazinelor, în urma căreia vor fi sancționate cele care au încălcat prevederile legale.

“Vă informăm că instituția noastră a demarat, începând de vineri, 16.11.2018, acțiuni de control pe piață, specifice acestui tip de vânzări, acestea aflându-se în plină derulare.”, se arată în răspunsul emis de OPC Prahova.

Totodată, comisarii OPC spun în răspuns că la acest moment au fost înregistrate șapte reclamații cu privire la Black Friday, dar că este de așteptat ca multe alte reclamații să fie făcute în perioada următoare.

“Legat de acest fapt, sfătuim și pe această cale pe toți consumatorii care se consideră prejudiciați să se adreseze instituției noastre, cu petiții concrete în acest sens, după ce în prealabil s-au adresat vânzătorilor”, mai spun reprezentanții OPC Prahova.

Comisarii OPC au explicat în răspuns și care sunt cazurile în care o ofertă încalcă legislația în vigoare.

“Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.

Orice anunț de reducere de preț exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:

-fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat

-fie prin mențiunile “preț nou”, “preț vechi” lângă sumele corespunzătoare

-fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat

De asemenea, în cazul comerțului on-line, consumatorii pot returna produsele comandate, în termen de 14 zile, fără a invoca vreun motiv”, mai explică reprezentanții OPC Prahova.

Vezi mai jos răspunsul complet emis de OPC Prahova la solicitarea ziarului Incomod:

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here