Modul în care Apa Nova, societatea care asigură aprovizionarea cu apă potabilă la Ploiești, a acționat în cazul avariei produse sâmbătă ridică, în continuare, foarte multe semne de întrebare. Miercuri, viceprimarii Ploieștiului, Cristian Ganea și George Pană, dar și reprezentanții RASP au susținut o conferință de presă în care au prezentat detalii cu privire la incident.

Vina care i se impută operatorului Apa Nova, dar și DSP Prahova, este întârzierea inacceptabilă în informarea cetățenilor cu privire la avaria care avea să ducă, în cele din urmă, la interzicerea folosirii apei de la robinet într-o zonă din Ploiești în care locuiesc 30.000 de oameni.

Abia la 10 ore după ce Apa Nova a înregistrat incidentul, operatorul și DSP Prahova au emis comunicate prin care anunțau că apa de la robinet nu poate fi folosită pentru băut, spălat, gătit, etc.

Adică, după ora 15.00, ploieștenii au avut posibilitatea să afle că, încă de dimineață, apa de la robinet prezenta risc de îmbolnăvire…

Într-o conferință de presă organizată marți, primarul Adrian Dobre cerea demisia conducerii RASP, pentru modul în care a gestionat situația, acuzând, totodată, atât conducerea Apa Nova, pentru comunicarea foarte târzie a evenimentului.

A doua zi, miercuri, viceprimarii Cristian Ganea și George Pană au venit cu reprezentanții RASP în fața mass-media, pentru a-și expune punctul de vedere cu privire la incident.

Raportul care pune ținta pe Apa Nova

Potrivit conducerii RASP, sâmbătă, la ora 6.25, așadat, la aproximativ o oră după ce Apa Nova a constatat existența unei avarii (conform comunicatului emis chiar de operator), inspectorul de serviciu din cadrul RASP a cerut, la ieșirea din tură, raportul pe noaptea acre trecuse, potrivit procedurii.

Apa Nova nu a pomenit nimic despre incident!

Culmea, operatorul știa că ceva nu este în regulă că rețeaua de distribuție încă de la ora zero, din noaptea de vineri spre sâmbătă!

Iată ce scrie în raportul de activitate solicitat de RASP:

*ora 00.01: S-a sesizat o creștere a volumului de apă distribuită

*ora 00.11: S-a înregistrat debit crescut în zona Movila

*ora 5.30: Au fost convocați șefii de secții

*ora 8.52: A fost înregistrată prima sesizare privind apa tulbure

Apa Nova a înștiințat Primăria Ploiești despre cele întâmplate abia la comandamentul convocat de primarul Adrian Dobre, în jurul orei 10. Primăria știa de problemele cu apa de la robinet în urma sesizărilor făcute de cetățeni la dispeceratul instituției.

Abia în jurul orei 14.00, Apa Nova a emis un comunicat prin care anunță interzicerea consumului de apă de la robinet, urmat, la aproape o oră (!) de comunicatul celor de la DSP.

Să nu se mai repete!

Acum, după ce DSP a anunțat, încă de marți seară, ridicarea restricției privind apa de la robinet, autoritățile răsuflă ușurate. Au și de ce, pentru că putea fi mult mai rău, din cauză că Apa Nova și DSP nu au comunicat la timp interzicerea consumului de apă.

Învățăm din această greșeală! Cam acesta a fost mesajul pe care au ținut să îl transmită autoritățile.

Cu Apa Nova nu va fi însă ușor. S-a descoperit că nu există nicio clauză în contractul cu această societate care să prevadă astfel de situații. Cu alte cuvinte, Primăria nu poate să-i facă nimic.

Există însă varianta schimbării procedurilor în relația dintre autoritatea locală și Apa Nova. Operatorul a fost chemat la dialog în acest scop.

RASP a anunțat, de asemenea, că un inspector de specialitate din cadrul biroului “Apă Canal” va fi obligat să rămână la domiciliu, în weekend, pentru a gestiona astfel de situații.

Comunicat RASP

Ca urmare a evenimentelor din ultima perioadă apărute în Municipiul Ploiești, pe serviciile de utilități publice: apă- canal, salubritate, iluminat public și furnizare de agent termic, conducerea R.A.S.P. Ploiești a solicitat Comisiei nr. 3 “  Utilități Publice, Calitatea Vieții și Protecția Mediului” din cadrul Consiliului Local al Municipiului Ploiești, convocarea de urgență a unei ședințe, pentru completarea și modificarea procedurilor de lucru în cazul apariției unor evenimente deosebite: avarii, întreruperea furnizării serviciilor cu impact asupra calității vieții cetățenilor Municipiului Ploiești.

Demararea modificărilor acestor proceduri se va stabili în cadrul ședinței de lucru a Comisiei nr.3,  din data de 15.02.2019, la care sunt  invitați să participe și reprezentanții operatorilor de utilitați publice.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here