Foto cu caracter ilustrativ

Primăria Sinaia a dat publicității un comunicat în care explică intervenția echipei Salvamont Sinaia în data de 24 ianuarie, când Gondola Carp a fost oprită, iar turiștii au fost evacuați. 

Jandarmeria Prahova și-a asumat conducerea unui grup de 30 de persoane, de la telegondolă la Cota 2.000. Anunțul Jandarmeriei către presă a fost criticat de Salvamont România care, într-un comunicat de presă, a precizat că, la respectiva acțiune, nu au participat jandarmi montani. Mai mult, salvamontiștii au acuzat Jandarmeria că se folosește de intervențiile lor pentru a se promova în presă.

DETALII AICI: Contre între Salvamont și Jandarmeria Prahova pe tema intervențiilor din Bucegi

Primăria Sinaia a explicat, tot printr-un comunicat de presă, circumstanțele în care a fost oprită Gondola Carp, sugerând, totodată, că Jandarmeria a comunicat deficitar datele acțiunii. Primăria îndeamnă, totodată, instituțiile cu atribuții de salvare pe munte să nu se folosească de aceste acțiuni pentru promovare.
“Gondola Carp a fost oprită din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Echipa Salvamont Sinaia împreună cu personalul tehnic al domeniului schiabil din cadrul Societății de Transport Urban, structuri ce sunt subordonate Primăriei Sinaia au fost nevoite să procedeze la o acțiune de rutină, de evacuare a turiștilor aflați la acea oră pe munte, nu de salvare așa cum s-a vehiculat.
Gondola Carp nu a fost defectă, ci încărcată cu gheață. Defecțiunile sunt una, condițiile meteo extreme sunt alta. Ideea de salvare implică pericol major, primejdie imediată. Nu a fost cazul.
Toți oamenii au fost adunați controlat la Bistro Carp sau în Valea Soarelui, pentru ca apoi evacuarea lor să se facă în mod organizat.
Ne pare rău că și de această dată unele dintre materialele apărute în presă nu au respectat adevărul de pe teren. Probabil că sursele consultate de unii dintre cei care au scris nu au fost nici 3, nici 2, ci poate una singură – în acest caz comunicatul vag al Jandarmeriei.
Nu considerăm nici că acțiunile de salvare trebuie să devină parte din brandingul unei instituții ale cărei obligații implică acest gen de activitate.
Dincolo de toate aceste asumări greșite sau comunicări deficitare, ținem să subliniem necesitatea acțiunii echipelor mixte în cazuri extreme.
Mulțumim tuturor pentru buna desfășurare a acțiunilor de ieri! Mulțumim publicului care a înțeles necesitatea unei astfel de organizări și a răspuns pozitiv îndrumărilor personalului tehnic al domeniului schiabil și ale echipelor Salvamont”, se arată în comunicatul Primăriei Sinaia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here