SC Serviciul de Gospodărire Urbană Ploiești SA trece în această perioadă prin momente cu adevărat dificile. Angajații societăţii nu și-au primit salariile de peste două săptămâni, iar asupra societăţii planează şi pericolul insolvenţei. În acest moment, SGU înregistrează datori către Agenția Națională de Administrare Fiscală, Serviciul Public Finanțe Locale Ploiești şi alți furnizori în valoare de aproape 5 milioane de lei, dintre care numai 3,6 milioane sunt datorate ANAF-ului.
Surse din administraţia locală susțin că municipalitatea a găsit o soluție prin care speră ca societatea să nu ajungă în pragul insolvenței.
Concret, conducerea SGU Ploiești ia în calcul varianta să solicite instanței instituirea concordatului preventive.
Această măsură presupune încheierea unui contract între debitor (SGU Ploiești), pe de o parte, și creditorii (ANAF, SPFL) care dețin cel puțin doua treimi din valoarea creanțelor acceptate si necontestate, pe de alta parte, prin care debitorul propune un plan de redresare a intreprinderii sale și de acoperire a creanţelor acestor creditori împotriva sa, iar creditorii acceptă să sprijine eforturile debitorului de depăşire a dificultăţii în care se află intreprinderea debitorului.
Creditorii trebuie să fie convinşi să accepte planul societății la care acționar majoritar este Consiliul Local Ploiești, precum şi să admită faptul că şi-ar putea încasa banii în condiţii mai avantajoase prin încheierea concordatului, decât în cazul falimentului debitorului.
Persoana care va superviza procedura de votare a concordatului, care va încerca să aducă părţile la un compromis acceptabil şi care va supraveghea executarea de către debitor a concordatului, va fi conciliatorul, acesta fiind un profesionist, practician în insolvenţă, care mediază încheierea concordatului şi controlează executarea sa de către debitor, informează creditorii şi ia măsuri de sancţionare pentru încălcarea contractului.
Pentru a demara această măsură, conducerea SGU Ploiești este nevoită să formuleze o cerere de concordat preventiv, adresată tuturor creditorilor, care se înregistrează la Tribunal. Procedura se desfăşoară în Camera de Consiliu şi se menţine confidenţială pe toată durata sa, confidenţialitatea fiind obligatorie pentru toate persoanele şi instituţiile care iau parte sau sunt implicate în aceasta.
Proiectul de concordat preventiv va prezenta detaliat situaţia analitică a activului şi pasivului debitorului, expunerea motivelor în urma cărora debitorul a ajuns în stare de pericol de insolvenţă, precum şi proiecţia evoluţiei financiar-contabile pe următoarele 6 (şase) luni. În plus, proiectul de concordat va cuprinde şi un plan de redresare a debitorului.
Asupra ofertei de concordat preventiv, creditorii votează, în termen de maximum 30 de zile calendaristice, concordatul considerându-se aprobat dacă sunt întrunite voturile creditorilor reprezentând două treimi din valoarea creanţelor acceptate şi necontestate. În situaţia în care nu se întruneşte această majoritate, debitorul are dreptul ca, după trecerea a minimum 30 de zile, să facă o nouă ofertă de concordat preventiv.
Creditorii care au votat împotriva concordatului preventiv pot cere anularea contractului, în termen de 15 zile de la data menţionării acestuia în Registrul Comerţului.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here