tramvai ploiesti

Sâmbătă, administrația locală ne-a făcut un hatâr în prag de sărbători și a făcut prima probă cu tramvaiul pe traseul 101. S-or fi gândit că e un cadou bun de pus în ghetuțe de Moș Nicolae.

Din păcate s-a aplicat din nou zicala ”pe afară-i vopsit gardul și înăuntru-i leopardul”. Chiar dacă s-a reabilitat calea de rulare, tramvaiele sunt tot alea vechi. Revopsit frumos cu galben, roșu și albastru. Aceleași cutii de metal cu aceleași hibe. Cei care au călătorit sâmbătă cu traseul 101 reeșapat au simțit aceleași zgâlțâieli, trepidații, zgomote. Nicio diferență față de modul cum se circula înainte de mărețele lucrări de reabilitare. Ca treaba să fie românească până la capăt, pe anumite porțiuni nu se curățase bitumul de pe linie, iar pe altele roțile scoteau scântei. Un consilier local, prezent la călătoria inaugurală, a declarat că toate aceste probleme se vor rezolva. Cum Paștele Cailor este departe, sunt curios când și cum?

Una peste alta: nu văd ce mare realizare este faptul că vor circula aceleași rable de tramvaie pe o cale de rulare făcută de la zero. Chiar ar fi trebuit găsită o soluție să se vină cu tramvaie, dacă nu noi, măcar mai moderne care să se pupe pe o astfel de lucrare. Când ceva merge prost de la început, apoi va merge prost mereu, dar fiind obișnuiți să cârpim din mers, merge și așa, nu?

Cine îi asigură pe cei care locuiesc în casele de pe lângă linia de tramvai că nu le vor mai fi afectate imobilele de trecerea tramvaiului?

Rămân la ideea că ar fi trebuit să se procedeze ca în Brașov. Scos tramvaiul și pus troleibuze. Dar la Ploiești ne place să fim zgâlțâiți. Măcar de tramvai. Măcar mai bifăm un soi de senzații tari în calendar.

2 COMENTARII

  1. Se da mereu ca exemplu Brasovul unde a disparut linia de tramvai, dar de ce nu se da ca exemplu orasele Cluj Napoca, Oradea, Arad, Iasi, Craiova unde s-a investit in refacerea retelei de tramvai. Dupa aceasta etapa vom fi eligibili pentru achizitia de tramvaie noi si moderne si in principal ecologice asa cum este transportul public in marile orase europene.
    Si un alt aspect: de ce nu spune-ti ca acele trepidatii care s-au simtit au fost provocate de sinele care inca nu au fost curatate si nu din cauza tramvaielor vechi, lucru care s-a observat pe portiunea unde linia este „green track” si unde mersul tramvaiului a fost lin si mai silentios.
    P.S. La fel s-a spus si cand a fost introdusa linia de troleu, ca decat acele troleibuze second-hand „care iau foc in mers” mai bine se cumparau autobuze noi…… Si acele troleibuze sunt cele mai moderne mijloace de transport in comun din Ploiesti.

  2. Primarul din Braşov a desfiinţat tramvaiul, iar şinele le-a vândut la fier vechi. A plătit apoi 15 milioane de euro pe autobuze noi, cumpărate tocmai din Ucraina. Şi ca să recupereze repede banii, a scumpit biletele de transport în comun şi le-a refuzat gratuităţile pensionarilor, spun consilierii locali. Braşovenii se plâng că primarul nu a întrebat pe nimeni dacă trebuie scoase tramvaiele. De cealaltă parte, edilul susţine că a luat decizia după ce a studiat problema.

    Cât despre şine de tramvai: unele au fost vândute pe bani buni la fier vechi, altele au fost furate. Unii conilieri locali spun că degeaba au ţipat şi-au protestat. ?Nu i-a interesat că tramvaiul este cel mai ecologic mijloc de transport, că troleibuzele sunt la fel, ci doar să cumpere autobuze dintr-un împrumut public?, acuză Maria Ghişe.

    Ca să recupereze banii, primăria Braşov a scumpit transportul public.

    de la 1 ianuarie 2016 se vor desfiinta si cele 3 linii de troleibuz.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here